Det är SJs fel

av Maria Edie Lou

Ligger på spökhotellet i Hässleholm och längtar hem till Vasastan, men mest Helsingborg såklart. Denna eviga hemlängtan. Känner mig som en trött, mammig, treåring som vägrar ta sig samman. Fy fan för mig.

Idag blev jag utskälld för att DSB ställt in tåget till Älmhult. Jahapp. Det var ju synd. Nästan lika synd som det är om mig som tvingas gå runt i SJs hemska uniform när ändå ingen fattar att jag inte jobbar på DSB eller något av de andra tågbolagen. Men det är ju alltid SJs fel ändå. Eller mitt. För det är ju jag som ställer in tåg, river kontaktledningar, tvingar människor och djur att hoppa framför tågen, orsakar strömavbrott och ser till att det kommer metervis med snö och jävlig is. Ja det är sant, det är jag som som styr över vädret.

Nä fy fan för människor! Rent ut sagt. Ska börja göra som jag gjorde med en kvinna i 1a klassvagnenidag – sälja 2 flaskor vin och 1 whiskey. För då jävlar är det roligt att åka x2000. Det kan jag lova er!

