Schampokaka

av Maria Edie Lou

Vill tipsa alla (inte minst dig Linda) om denna lilla mirakelkaka från LUSH. Jag har testat den blåa ”Seanic” som innehåller två olika sorters sjögräs, havssalt och citronolja. Den doftar enligt beskrivning jasmin, mimosa och apelsinblomma. Enligt mig väldigt svagt, men friskt.

Håret blir verkligen jätterent. Men det känns inte lika lätt och flygit som i mitt fall, håret ofta blir när det är nytvättat, utan bara rent och luftigt.

En liten kaka håller i 60-80 tvättar beroende på, tja, hur mycket hår du har. Så min lär då räcka i minst 80 tvättar. Man behöver ytterst lite lödder för en tvätt och efter tvätten är det bara att låta den torka, sen är den redo för nästa tvätt. Praktiskt om man ska ut och resa eller  som jag, flytta. Funkar bra i handbagaget då den varken väger eller tar plats.

89 riksdaler och värd vartenda öre. Lovar!

