,

av Maria Edie Lou

Idag åkte min mamma och syster tillbaka till Helsingborg. Det har varit så himla mysigt att ha dem här. Känns bra att få smak på ”hemmalivet” ibland. Tillvaron får en touch av trygghet som bara finns hemma. Hemma i mamma och pappas kök. Hemma i soffan. Under filten. I huset på Per Eskilsgatan.

Är inne på mina två sista veckor i Stockholm nu. Känns konstigt. Jag har massor att göra. Massor som ska packas ner, flyttkartonger som ska skickas iväg, sista julklapparna som ska inhandlas. Jag ska hinna ta förväl av mina nyfunna vänner, flyttstäda vår lilla lägenhet och ta förväl av alla små stadsdelar jag besökt de sju senaste månaderna.

Finns mycket jag kommer sakna. Men också mycket jag inte kommer sakna. Mamma frågade mig hur det kändes att flytta. Det känns bra. Byter ju en fin huvudstad mot en ännu finare huvudstad.

Snart börjar allting om igen.

