Karmaria says

av Maria Edie Lou

Godmorgon fredag,

Jag har nu haft min officiellt sista dag på företaget SJ AB. Det känns bra. Tror jag. I tisdag och onsdag tackade jag nej till jobb och nu kommer dem antagligen aldrig ringa mig igen. För det är så det funkar, har man ett liv och säger nej då är man ute ur leken. How sad.

BU-HU.

Nu skulle man även kunna säga att jag officiellt är arbetslös, vilket är en främmande tanke. Jag har kvar min anställning men har inga arbetsdagar inplanerade den närmsta tiden. Idag ska jag söka en massa nya jobb i Köpenhamn i mina (Oskars) nya oranga långkalsonger. Igår vaknade jag med en vagel i ögat, som idag växt sig ännu större och gör så fruktansvärt ont att jag tycker det är sjukdomsunderlag nog att få söka jobb ifrån sängen.

Men sen råkar det ju också vara så att jag endast har drygt 12 dagar kvar i hufvudstaden och har 7 månaders liv och shopping att packa/skicka till Skåne. Överväger starkt att sälja alla mina kläder på Tradera. Förutom min nya sköna parkas, mina skinnboots, favoritklackarna, kläderna från COS, kläderna jag fått av Oskar och mina vida byxor från American Apparell. Mina favoriter.

Åh. Vageln är säkert ett tecken på inre stress. Eller dålig karma.

