done & done

av Maria Edie Lou

Jag har längtat så länge efter att få skriva det här men när det väl är dags knyter sig magen och hjärtat värker lite. Jag har lämnat in min SJuniform. Det var med bestämda steg jag gick in på min chefs kontor och tackade för mig. Blev lite sentimentalt. En lång kram och en massa lyckönskningar. Du är alltid välkommen tillbaka, Maria. Tills dess är jag gärna din referens.

Sen pustade jag ut. För att jag inte blev en av dem som lever för att jobba, utan tvärtom. Att jobba på SJ är inget jobb, det är en livsstil. En livsstil som kanske passar många men inte mig. Men all cred till min chef, hon har varit fantastisk.

Dessutom har jag handlat alla julklappar, packat ner 7 månaders stockholmsliv och skickat iväg flyttkartongerna.

Jag är så otroligt lättad. Sentimental. Glad. Ledsen. Lycklig. Förväntansfull. Känner samma inombords som för den här staden. Hatkärlek i bröstet.

Slut på meddelandet :*

