Distansförhållanden kan fucking ha det

av Maria Edie Lou

För ett år sedan twittrade jag:

Imorgon åker han igen. Distansförhållande kan fucking ha det.

Och då är jag inte tjejen som använder mig av ordet fucking särskilt mycket. Men jag är lika frustrerad nu som då. Om inte ännu mer frustrerad. Att gå från samboliv till distansförhållande är så galet påfrestande. Stundvis hatar jag mig själv för att jag flyttade. Inte för att jag egentligen hade något emot Stockholm utan snarare för att jag trodde att Köpenhamn skulle passa mig bättre.

Får ont i hjärtat av att tänka på att jag ska flytta ensam till Köpenhamn på söndag. Bo ensam i vår tvåa. Ha ett sovrum för mig själv. En hall. Ett kök. Ett vardagsrum. Badrummet räknar vi inte, det är för litet. 67 kvm hela kvadratmeter i en stad där jag bara går vilse.

Utan honom.

Vill att månaderna ska gå fort så att vi får vara tillsammans snart igen. I vår lägenhet. I köpenhamn.

Jag älskar dig O. Men det vet du redan. Och alla andra också vid det här laget.

