Pappa 60

av Maria Edie Lou

Idag fyller min pappa hela 60 år och det är himla gammalt tycker jag. Tyckte precis att min mormor och morfar fyllde 60 men nu är det min egen pappa som gör det. 60 år. 60 långa år.

Herregud.

Att min finaste lilla Nova som precis föddes nu är sex år, går i skolan och tappat nya tänder varje gång vi ses hjälper inte på åldersnojjan. Pappa 60, Nova tandlös, min storasyster nästan 30, min lillasyster tar studenten, min mamma fyller 50 i oktober och värst av allt, att jag fyller 22 i juni är inte hanterbart.

Tur att jag varit hos frisören och fräschat till mig idag. Tycker att åren går för snabbt och att det känns läskigt att Nova har en mobiltelefon som hon har full kontroll över och att hon har Rihannas ”Umbrella” som ringsignal.

Vill vara liten och ångestfri igen.

