Vilse i Köpenhamn

av Maria Edie Lou

Erika har varit här och idag har vi besökt Statens museum for kunst. Tog en jäkla tid att komma dit då vi uppenbarligen hoppat på fel buss. Jag är precis lika vilse här som jag var när jag flyttade till Stockholm. Men det är lätt hänt när man inte riktigt har koll på vart stadsdelarna ligger i förhållande till varandra. Eller när man heter Maria Pettersson och tillhör världens topp tio virrigaste personer.

Hursomhelst – efter att vi bytt buss fyra gånger och åkt i hundra olika riktningar, som blev till cirklar, virrade bort oss totalt tog vi oss fram en och en halvtimme senare. Egentligen skulle det tagit 20 minuter med en liten promenad och en kort bussresa några stationer bort. Men det lär antagligen inte vara sista gången jag virrar bort mig så det är lika bra att gilla läget.

Om en liten stund kommer min kära morbror Claes hit och jag har lovat att agera personal shopper för att hitta en present åt min lillasyster. Känns lite orealistiskt att kunna träffa sina danska släktingar, helt spontant sådär en vanlig torsdag. Men också väldigt roligt.

Köpenhamn ❤

