Lill lördag

av Maria Edie Lou

Ja, det lät lite roligare än onsdag. Godmiddag mina vänner! Jag har varit på en ganska lång morgonpromenad runt Søerne, som så många andra. Har precis finslipat på mitt cv (som ändå inte verkar intressera så många) och mailat iväg det till mamma så att hon kan få skriva ut det åt mig.

Ja, eftersom företagen inte kommer till mig får jag väl komma till dem. Ska klä upp mig i Minimarket kilklackarna, pälsen, sminka mig fint, kanske våga håret och bege mig ut med mina 100 cvn imorgon. Visa dem vad dem går miste om. Får jag inte ett jobb då så vet jag faktiskt inte riktigt vad jag gör. Tror vi lämnar det ämnet ett tag, vill inte riktigt tänka tanken.

I eftermiddag kommer först mormor och morfar, senare ansluter även min älskade mamma. Jag ska visa lägenheten eftersom m&m inte sett den, bjuda på vin, lite tilltugg och sen ska vi ut och äta på någon restaurang jag blivit tipsad om. Ska bli mysigt. Känns bra att ha familjen inom räckhåll igen. Saknade dem otroligt mycket när jag bodde i Stockholm.

Nu ska jag städa. Känns helt okej, livet ÄR lättare med diskmaskin.

