Mx5

av Maria Edie Lou

Igår fick jag finbesök då mormor, morfar och lilla Molly kom förbi. Mmsade en bild på Molly till Oskar och han svarade behåll. Vill så gärna ha en liten mops.

Jag bjöd på te och danska kanelsnegle, tände ljus och visade dem varenda liten vrå av lägenheten. Morfar kollade sånt som han alltid kollar, termostater, lås och säkringar, mormor öppnade alla skåp och lådor i köket och upprepade hela tiden vilken fin lägenhet jag bor i.

Efter jobbet dök även mamma upp och vi bestämde oss för att laga mat här hemma istället, så mamma och jag sprang ner till Super Brugsen och handlade kött och vin. Jag var inställd på att laga mat men eftersom mormor och mamma varit med lite längre än jag tog dem över hela köket och vips så var maten färdig. Sen skålade vi och drack två flaskor fint rödvin till maten.

När mx3 åkt hem så bäddade jag och mamma ner oss i sängen och somnade efter ett långt samtal.

Vill även denna gång passa på att tacka min alldeles för fina familj för presenterna jag fick. Alltifrån ett nytt ID smink kit till vin och en fin, inspirerande salladsbok. Och mat och blommor och ja, alldeles för mycket.

Tusen tack. Älskar er så mycket.


