av Maria Edie Lou

I Fredags

Linnéa tog tåget från Halmstad och vi lagade pasta, drack vin och blev lagom fulla. Vilket var precis lika skönt som jag förväntat mig. Spenderade några arbetslösa ångestfria timmar på Zoobar, träffade en massa roliga människor och tog en taxi hem och somnade med pastaskålen på nattduksbordet.

Igår

Jag och Linnéa mötte upp min fantstiska vän och f.d kollega Mozi och hans Emil på Hovedbanegården. Gick till mitt favoritbokcafé här i Köpenhamn. Mozi bjöd på lunch och cola och gjorde mig mänsklig igen genom att servera oss en treo- och panodil cocktail. Vinkade av Linnéa som skulle tillbaka till Halmstad och vi hittade ett nytt fik där vi beställde en kanna kaffe, åt brownies M smusslat med sig från tåget (så goda, saknar dem lite) och drack en små blå-shot. Vinkade av dem och lovade att komma till Stockholm snart. Saknar M.

Idag

Mina fina föräldrar kom hit med min matta, soffkuddar, doftljus, köpte mat åt mig och var allmänt mysiga. Har en alldeles för generös familj. Men jag är evigt tacksam.

Sen gick vi en promenad runt Sortedamsdosseringen, drack kaffe och åt danska smörrebröd.

Just nu

.. Är jag ensam igen och det känns väldigt ensamt nu när jag vant mig att ha folk här hela tiden. Måste hitta ett jobb så att jag kan lära känna lite roliga människor.

