HBG – CPH – STHLM!

av Maria Edie Lou

Godmorgon, mamma väckte mig klockan 06 och jag kände mig för första gången på flera veckor utvilad trots att jag sovit färre timmar än jag brukar. Var så skönt att komma hem till Helsingborg och ladda om, fixa en massa tråkiga saker jag dragit mig för att ta itu med, men när man faktiskt gör det är det riktigt gött. Pratade med mamma och pappa, som delade med sig av sina kloka, trygga ord så nu känns allting bra igen.

Nu är jag tillbaka i Köpenhamn och idag åker jag till Stockholm. Har inte varit där sen den 22e december, vilket kanske inte är så länge egentligen. Men saknaden hinner verkligen ikapp en fortare än man tror. Tåget går halv tolv från Österport hela vägen till Stockholm, lyx att i princip kunna åka dörr till dörr. Med storstadsmått mätta. Sen att det tar en helt jäkla dag och att jag inte kan slappna av eftersom jag är arbetsskadad och tror att jag jobbar när jag åker x2000, är ju en annan femma. Sjukt old fashion – uttryck. Men jag älskart.

Längtar så himla mycket efter att bo med Oskar på älskade Söder. Kan ibland ångra att jag bosatte mig i Vasastan under hela min tid i Stockholm samtidigt som jag inte ska klaga, för jag hade sån tur med boende så det finns inte. Men Söder är Söder. Lite för mycket hipsters, men det gör ingenting. Tycker det är roligt med människor som försöker verka intellektuella, ser likadana ut  och försöker utstråla”oj, har ingen aning om vad jag slängt på mig idag men sån är jag och oj det blev skitbra bah sådär” – när dem egentligen stått och försökt bestämma sig för om översta knappen på rutiga skjortan ska vara knäppt eller oknäppt, i typ en halvtimme. Älskade hipsters.

Annars ska jag bara passa på att mysa så mycket jag kan. Besöka mina favoritrestauranger, Bröderna Ohlsso/Garlic and shots, alla mina älskade Thaiställen, Elefantpojken och så billiga, älskade Mayom i Bläcktornsparken. Tips tips!

Känner mig harmonisk och lycklig idag. Skönt med dagar som denna. Nu ska jag packa om, det är så jävla kallt i Skandinavien. Kan inte riktigt hantera det. Men det gör inget.

Älskar alltifrån hipsters till kyla idag. Ville bara säga det. Puss

