Kärlek och köldskador

av Maria Edie Lou

Sitter i Obscurbutiken och tittar på när min älskade man jobbar. Har parkerat mig mellan några värmeljus som Oskar hämtade åt mig och ett elelement. Dör av köldskador här i hufvudstaden. Det är så fruktansvärt kallt och snöstorm. Gör ont i skelettet. Men jag är varm i hjärtat.

Snart ska jag ut igen, ska springa till skräddaren och hämta ett par jeans jag sytt upp, träffa min vän Mallan och sen strosa lite på Söder. Har lovat Oskar att följa med honom till gymmet (ångest) men antar att det är lika bra om vi ska unna oss en god middag. För det ska vi! Kan inte riktigt bestämma mig vart jag vill gå bara, beslutsångest!!

Igår hann jag inte mer än anlända innan jag argt, förbannade den ”jävla rusningstrafiken”. Saknar inte Stockholmsstressen. Men så snart vi kom hem till Oskar, gick till Mayom och handlade thaimat och träffade vår favo som tidigare jobbade vid Odenplan kändes allt bra igen. Hon är verkligen världens gulligaste. Bjöd oss på Cola och papayasallad som hon dessvärre glömde och sa var ni varit? jaaag intee sett er på länge va på sin gulliga thaisvenska och det känns bra att någon saknat mig här uppe.

Fina Stockholm.

bild lånad från hemsidan.

