Immunförsvar sökes

av Maria Edie Lou

Pussarna från gårdagens mysbebis dödar mig. Jag misstänker starkt att det är Sixtens dreggel och rosiga kinder som smittat mig och är det så, så var det helt klart värt varenda slemmig liten puss jag fick igår. Så mycket kärlek den lilla krabaten sprider omkring sig.

Dock är det inte lika mysigt att känna sig som en snorig jättebebis som inte kan ta fem steg utan att det svartnar för ögonen. Att handla lite mat kändes som en kamp för livet.

Nu ligger jag hemma i sängen och ska streama lite tvprogram. Känns ungefär lika hippt som att min pappa ringde mig på skype idag. Han har skaffat en laptop, som han använder till att surfa runt på internet med. Jag är på riktigt, imponerad. Men jag tror att man måste känna min pappa för att förstå storheten i det.

Imorgon är det onsdag, har en del att stå i så hoppas att mina bihålor får lite mer freedom under morgondagen. Men monsterförkylningen jag dragits med i flera månader verkar snarare eskalera så jag vågar inte riktigt hoppas.

I helgen kommer Oskar. Då vill jag äta råbiff för att jag älskar råbiff. Jag har aldrig smakat råbiff men jag älskar tanken på att äta råbiff. Kanske för att det är så himla trendigt. Till och med i halv 8 hos mig blev det råbiff. Åh vad jag önskade att jag var bjuden.

Och fy vad besviken jag blir om det inte smakar lika fantastiskt som jag inbillat mig.

