Brytpunkt

av Maria Edie Lou

Herregud vilken kaotisk dag. Började dagen på vad som skulle bli min nya arbetsplats. Blev välkomnad av diverse chefer och det började väl bra, mycket att ta in men desto längre presentationen blev och ju djupare in i processen jag kom, ju mer knöt sig magen. Jag är en person som i princip alltid går på känsla. Min magkänsla är A och O. Något som gör mig väldigt impulsiv och då inte alltid i en positiv bemärkning. Men trots att jag ibland hamnar i ångestladdade situationer, hjälper min magkänsla mig ändå att fatta rätt beslut i de flesta av fallen.

Som idag till exempel. Då jag efter fyra timmar och två koppar kaffe kände att det här går inte, DET HÄR GÅR BARA INTE, det här är inte jag, JAG VILL INTE GÖRA DET HÄR. Tänkte tillbaka på nyårsafton då jag bestämde mig för att 2012 ska bli mitt år och att jag inte ska ägna en dag till åt att göra något jag absolut inte trivs med. Så jag tog ett beslut, samlade mig, tog mod till mig och sa upp mig. Innan jag ens skrivit på mitt kontrakt.

Jag skojar inte när jag säger att cheferna såg ut som att dem sett ett spöke. Det var underhållande och svinjobbigt på en och samma gång. Men jag gjorde det och ångrar mig inte en sekund.

Jag har alltid stått upp för mig själv och mina egna åsikter men den här gången blev jag verkligen förvånad över hur jag handlade. Positivt överraskad. Jag är stolt över mig själv. För att jag är jag och för att jag vet att jag kan och förtjänar så mycket bättre. Jag förtjänar att må bra och göra någonting jag trivs med.

Tror det här var min brytpunkt – nu måste allting vända. Heja mig.

