Morgonstund har guld i mund

av Maria Edie Lou

Klockan är 07.23 och jag har varit vaken i snart två timmar. Vaknade när mammas klocka ringde och har inte kunnat somna om. Ligger i sängen och dricker kokoste. Imorgon åker jag hem till Helsingborg, känns som det var längesen jag var hemma och det var det ju. Men man blir lite bortskämd när folk plötsligt kan ta sig till en utan att det måste kosta en massa tid och pengar. Lät lite konstigt men ni förstår nog.

Idag känner jag för att diskutera min ekonomi och framtida studier med er här på bloggen. Men sen tänker jag hade jag velat läsa om någons ekonomi? Nej, särskilt inte om någons goda ekonomi, då hade jag förmodligen en liten del av mig trillat bort av ren avundsjuka.

Åh jag har så mycket idéer som snurrar i huvudet att jag blir sugen på att klä ut mig till Blondinbella, byta dialekt och säga SÅ KLOKA SAKER som sagts hundra gånger förut men som är så smarta bara för att jag är Blondinbella.

Och så vill jag krama om er alla och säga att NI ÄR VACKRA OCH HELT FANTASTISKA, PRECIS SOM NI ÄR, ni vet det va?

BlondinMurris i gamla, älskade och alldeles egna lägenheten på Erik Dahlbergsgatan

