Helg

av Maria Edie Lou

Har haft världens kaosvecka på mitt nya jobb då alla fastanställda varit sjuka. Kunde inte bli upplärd så nu är jag självlärd och måste säga att jag är imponerad över min egen effektivitet. JAG. ÄR. GRYM!

Högsta chefen ringde upp mig tidigare idag och gav mig beröm så nu putsar jag min gloria lite i smyg.

Förvånas dock över hur fruktansvärt blyg jag blivit. Ja ni hörde rätt. Jag som vanligtvis pratar nonstop HAR BLIVIT BLYG. Sitter i personalrummet i 30 minuter om dagen men säger knappt ett ord. Vet inte riktigt vad det beror på men jag kan inte förmå mig att prata. Sitter bara där med mitt alldeles för starka kaffe och iakttar. Skäms lite när jag tänker på det. Får göra comeback på den fronten nästa vecka, annars får jag ju inga vänner.

Idag är det strålande sol och vår i Köpenhamn och om några timmar kommer Oskar. Jag är jättenervös. Vi har inte träffats på nästan 2 veckor. Fan vad jag saknar honom!

