Efterlängtade lördag

av Maria Edie Lou

Sitter i soffan och dricker Aloe vera. Är nervös. Borde panikstäda då jag ansåg att shopping var ett roligare alternativ än tvätt och städ. Tänkte köpa blommor men bestämde mig för att slå på stort på middagen istället. Så nu har jag köpt allt som behövs till en middag som jag vet att Oskar kommer älska.

Idag är ingen vanlig dag nämligen. Idag är dagen då jag och Oskar officiellt flyttar ihop för andra gången. Ganska bra jobbat med tanke på att vi ”bara” varit tillsammans i 16 månader. Vi har inte gjort slut, jag blev bara lite schizofren och lämnade honom i Stockholm. Tvingade oss till distansförhållande för att jag ville till Köpenhamn. Och nu kommer han hit. Med allt han äger och har och flyttar in i vår gemensamma tvåa. Därför är jag nervös. För att allting känns för bra för att vara på riktigt. Det känns som någon snart ska nypa mig i armen och säga, Maria du sitter och drömmer kom vidare med ditt liv. Men det här är mitt liv och vad Oskar gör för mig är det finaste någon någonsin gjort för mig.

Var förbi COS för att ja, inhandla ett substitut till blommorna. Dels för att vackra kvinnor förtjänar vackra underkläder men också för att vackra män förtjänar vackra kvinnor med vackra underkläder. Resten lämnar vi osagt.

Nu önskar jag alla en fin lördag. Puss på er!

