Søndagshygge

av Maria Edie Lou

Började dagen med att bege mig ut på en liten promenad i morgonsolen. Vi bor verkligen i ett jättemysigt område, med massa små caféer, restauranger och små butiker. Handlade mat och kom hem till en yrvaken Oskar. Gjorde i ordning söndagsbrunch, till exempel hemmagjorda blueberry pancakes med bananglass och det obligatoriska morgonkaffet jag saknat så mycket när jag varit sjuk.

Annars har vi mest myst, lyssnat på hög musik och kom precis hem efter att ha varit ute och gått runt på Nörrebro/Österbro i över två timmar. Blir alldeles exalterad när jag tänker på alla nya caféer, små butiker och diverse jag måste besöka här i min nya ”hemstad”. Hittar nya ställen varje dag. Och DET är livskvalité för mig. Älskade Köpenhamn.

Älskar att min kärlek är hos mig igen. Han gör mig glad på ett sätt ingen annan gör mig glad på.

