Fredag hela veckan

av Maria Edie Lou

Har lite söndagsångest idag som jag alltid har på söndagar men är också ovanligt glad så det jämnar ut sig. Veckan känns jättelång när jag tänker på allt jag hunnit med. Är lite bakfull och kan inte riktigt återberätta sådär målande som jag gärna gör, så vi kör punkt form.

  • Måndag – Jobb, Valborg i Lund.
  • Tisdag – Jobb, 1a Maj i Köpenhamn, som är som Valborg i Lund fast väldigt mycket större.
  • Onsdag – Jobb och väldigt trött. Lagade den godaste gröna curryn med scampi och sov tidigt för att komma ikapp.
  • Torsdag – Jobb. Blev med världens finaste cykel. Knallrosa och alldeles för mycket. ÄLSKAR. Middag på Pussy galore’s. Kycklingburgare (älskar burgare) och hemmagjorda fries (älskar också).
  • Fredag – turist i min egen stad med älskade mamma och Nova. Åkte runt i Köpenhamns kanaler, åt godaste smörrebröden i Nyhavn, promenerade upp i Rundetårn, gick runt i Kongens have, åt glass och jordgubbar och bara njöt av denna underbara stad jag bor i. På kvällen åt vi sushi, beställde alldeles för många maki och åt spicy sjögrässallad som är det godaste jag vet. Kollade på film och somnade.
  • Lördag – åt frukost på Kagen og krummen, solade på innergården och åkte till city. Spenderade lite för mycket pengar. Cyklade vilse på Frederiksberg men hittade till slut hem till min kompis. Väldigt stolt över det. Drack öl. Cyklade full genom Köpenhamn (jag fattar inte hur jag lyckades, fick namnet Crime rider #1) och hamnade på Francis Pony. Drack en drink, skrattade och sen kom livet ifatt. Följde en kollega till hovedbanegården och hittade en taxi som kunde transportera mig+rosa cykeln hem till Österbro.
  • Idag – Slut som artist. Ska äta och plugga. Kanske gå en promenad. Har varit way too much alkohol den här veckan och det känns i kroppen. FY på mig.

Kommer bildspel. Ska bara äta frukost och genomgå en liten återhämtning, håll ut!

