HEJ FRÅN SÄNGEN

av Maria Edie Lou

Jag känner mig så otroligt gammal dagen efter jag varit ute. Jag är svullen av trötthet och bakfylla, ögonen är glåmiga och håret är risigt. Hade jag varit ett one night hade jag varit världens nitlott. Vacker på kvällen och motsatsen på morgonen. Tur att ingen stackars krake släpat hem mig då, om man bortset från O, men han är ju härdad.

Igår var vi på bästa Mikkeller bar som har den godaste ölen i hela världen och sen var vi på ett ställe med ”this is not a fucking cocktailbar”-väggmålning, julgransbelysning, folk med fula frisyrer och 80tals electro i Ködbyen. Köpenhamn är originellt på många sätt. Stället var kanske inte riktigt vad jag tänkt mig, men i goda vänners sällskap är det mesta roligt.

Nu måste jag sova igen. Man är fan inte 20 längre.

