TINE

av Maria Edie Lou

När du försvann drömde jag om dig varje natt. Jag drömde om att jag skulle rädda dig, att vi pratade i telefon och att jag var hemma hos dig. I vissa drömmar lyckades jag, men i varannan dröm försvann du. Varje gång jag vaknade var jag så ledsen för att allting kändes så verkligt, trots att jag visste att hur många gånger jag än lyckades rädda dig i min dröm, skulle du aldrig komma tillbaka till oss.

Inatt drömde jag om delfiner. Jag simmade med dem i ett kristallklart vatten, matade dem och pussades med dem. Det är den bästa dröm jag haft på väldigt länge. Den första dröm på väldigt länge jag faktiskt kommer ihåg. Jag vill tänka att det var en hälsning från dig, att även fast du var det sista jag tänkte på innan jag somnade igår och det första jag tänkte på när jag vaknade, så fick jag åtminstone drömma något fint. Inte för att du inte var fin men mitt hjärta går sönder varje gång jag tänker på att du aldrig mer kommer att komma tillbaka.

Jag hoppas du vet hur saknad du är. Hur allting förändrades efter du försvann och vilket otroligt tomrum du lämnat i våra hjärtan. I vår familj. Det som hände är lika ofattbart nu som då men jag hoppas fortfarande att du är på en plats där du kan leva vidare.

Time heals everything, but two years doesn’t change the fact that you’re gone and that we’ll miss you for the rest of our lives.

