12345678

av Maria Edie Lou

En varm sommarkväll åt vi glass till förrätt och sen middag på Laundromat.

”Anonym”

Oskar fick biljetter av Jocke Berg till deras konsert här i Köpenhamn. Vega närmare bestämt.

Så helt lyriska, lyssnade vi till Kents vackra toner bland en massa danskar och jag ville aldrig att det skulle ta slut. Kent-paret #1. Det var så bra så bra.

Oskar blickar ut över vår gata.

Vi två. Retar mig att bilden blev mindre än alla andra. Men låt gå.

Svullna, asymmetriska läppar på morgonen. Men jag tror syftet med bilden var att försöka visa mina fräknar. Misslyckades.

Mina fina, nya sandaler för COS. Har köpt mig fattig där de senaste dagarna. Farligt med sommar.

I lördags satt vi i Kongens have och hade en liten ”pinsefrokost” bestående av Pizza och mineralvatten. Tyvärr började det regna i hela 5 minuter, så vi slog våra 5 blonda huvuden ihop och byggde ett tält av cyklar och filtar, vi var klara lagom tills det slutade regna. Men ändå – KVINNOR KAN.

Som vanligt har jag ätit alldeles för god mat. Här på Lêlê.

Jag och Oskar lagat svamprisotto för första gången någonsin. Så gott.

Sist men inte minst har jag varit på kalas för min vackra mormor som fyller 71. Hon hade bakat marängtårtor med glass och danska jordgubbar. Konstigt att man inte är smal liksom.

